Gelecekte Google Seo Algoritmaları ● Ömer ŞAHİN
Gelecekte Google Seo Gelecekte Google Seo algoritmaları ne yönde gelişecek, Google siteleri indekslerken neleri ön planda tutacak, hangi uygulamalarından vaz geçecek bu yazımızda biraz bu konulara değineceğiz. Umarım yararlı olur. Öncelikle Google Arama motorunun bugüne kadar kullanmakta olduğu amiral gemisi algoritma
Gelecekte Google Seo
Gelecekte Google algoritmaları ne yönde gelişecek, Google siteleri indekslerken neleri ön planda tutar, hangi uygulamalarından vazgeçecek bu yazımızda biraz bu konulara değineceğiz.
Öncelikle Google Arama motorunun bugüne kadar kullanmakta olduğu amiral gemisi algoritma ve uygulamalarını kısaca hatırlatalım. Aynı zamanda bu uygulama ve algoritmaların gelecekte nasıl güncelleneceğine dair bilgiler verelim.
Page Speed Insight
Google Page Speed Insights, sitenizin performansı ile alakalı olarak 0-100 puan üzerinden değerlendiren bir uygulamadır. Yakın zamanda Google, Chrome’ dan gelen feedback ve diğer istatistiki verileri de hesaba dahil ettiğinin bilgisini paylaşmıştı. Günümüzde Page Speed hem teorik yaklaşımlar hemde gerçek verilere dayalı bir analiz algoritması şeklinde çalışmaktadır.
Google Light House
Google’ ın yeni dönemde kullanıma sunduğu Chrome uyumlu plugin. Bu plugin sayesinde sitenizin masaüstü ve mobil uyumluluğu ile sayfa yükleme hızı denetlenerek toplanan veriler Google sunucularına gönderilir. LightHouse uygulaması gelecekte Google Algoritma ve indekslemelerin browser verilerine dayandırılacağı düşünülmektedir.
HTTPS:// ve SSL Kullanımı
Güvenlik, Kimlik, Gizlilik ve bu üç parametrenin birbiriyle uyum halinde olması Google’ın gelecek dönem stratejileri arasına girmeyi başarmıştır. Google’ın Arama Motoru stratejilerinde SSL destekli güvenliğe verdiği önem hızla artmaktadır. Öyle ki yakın zamanda İnternetin tamamen SSL ve HTTPS:// üzerinden yayınlanacağı bile öngörülmektedir.
Mart 2018 itibariyle Türkiye’de Https protokolünü kullanan internet sitelerinin oranı %65‘e ulaşmıştır. Bu oran Amerika Birleşik Devletlerde %82‘ler seviyesindedir. Ülkemizde de SSL sertifikalarının maliyeti düşük hatta 90 günlük ücretsiz versiyonları piyasaya çıkmaya başladı. Yakın zamanda bu oranın yükseleceği düşünülüyor. SSL güvenlik sertifikaları üzerine yakın zamanda bir makale yazacağım. Şimdilik SSL hakkında söyleyeceklerim bu kadar.
Hreflang Etiketi ve Canonical
İnternet sitenizin <head>…</head> tag bloğu arasında bulunan ve sayfanın hangi ülke hangi dilde yayın yaptığını belirleyen “hreflang” etiketi bulunmaktadır. Özellikle global ziyaretçilere değilde bölgesel ziyaretçileri hedefliyorsanız bu etiketi kullanmanız gerekmektedir.
Google botları her ne kadar sayfanızın hangi dilde içerik barındırdığını tespit edebiliyor olsa da bu etiketin yazılmış olması indexleme esnasında yararlı oluyor ve tabi ki size Seo olarak dönüşü oluyor. Bu etiketlemenin yapılıp yapılmadığını sitenizdeki her bir sayfanın kaynak kodundan kontrol edebileceğiniz gibi Google Search Console‘da bulunan Dil menüsünden de kontrol edebilirsiniz.
Google Bot Sitenizi Nasıl Tarar?
Arama motoru Google sitenize ait sayfaları taramaya başlaması için herhangi bir tetikleme beklemez. Ancak tarama işleminin en kısa sürede başlaması sizin elinizde. Google Search Console hesabınıza sitenize ekledikten birkaç saat sonra ilk tarama işlemi başlar. Google taramaya başlamadan önce sitenizin yayınlandığı dizinde “Robots.txt” adından bir dosya var mı bunu kontrol eder.
Bunun sebebi ise site sahibinin, sitenin hangi bölümlerinin indekslenmesini istediği ve Google’ında bu doğrultuda indexleme yapıyor olmasıdır. Örneğin sitenize ait yönetim panelinin indexlenmesinin ne size ne de ziyaretçilere bir faydası yoktur. Bu nedenle yönetim panelini indexleme “no-index” parametresi ile google botları uyarırsınız. Burada tavsiyem Tag (etiket) ve kategori sayfanızı asla no-index yapmayın. Bunu Ahref tagı içindeki no-index ile karıştırmamak gerekir.
Gelecekte Google botlar nasıl indexleme yapar sorusunun cevabını “Google Search Console” adlı yazımızda daha detaylı öğrenebilirsiniz. Bu konuda şunu da gözardı etmemek lazım. Google Botlar sayfanızın görünür halini yani kullanıcının ilk PageLoad gerçekleştirdiğinde göreceği halini indeksler. Eğer sayfa içerisinde Ajax veya JavaScript tetiklemesi ile ortaya çıkacak içerik varsa bunu malesef indexleyemez.
Chrome’a Uyumluluk
Chrome Web Browser uyumlu internet siteleri Google için daha caziptir. Bu nedenle yazdığınız java script ve Ajax kodlarının Chrome uyumlu olması gerekiyor.
Backlink
İnternet sitenize başka sitelerden veriler dış bağlantı linkleridir. Google’ ın ilk zamanlarda kullandığı algoritmalardan biridir. Sitenize Backlink veren sitelerin sayısı ne kadar fazla ise orantılı olarak Seo’ da artacaktır. Backlink önemli. Çok fazla backlink asla spam olarak değerlendirilmemeli.
Backlink’in geldiği adres güvenilir mi Google bunu baz alır. PBN linkler var birde. Bunlar özel url link üretme platformlarıdır. Goog.le, bit.ly gibileri önde gelen PBN link siteleridir. Google buradan gelen linklere devamlılık sağlıyorsa Seo‘ya etkisi olacaktır. Bir de yapay sitelerden ücret karşılığı alınan Backlinkler var. Yapay (ücretli) backlinkler kısa vadede iş görür gibi olsa da son zamanlarda düşen bir trend izliyor. Backlinkler ile ilgili “Google Seo Backlink” yazımızı okuyabilirsiniz.
Gelecekte Google Seo Kazanmak İçin
Google Aramalarında daha doğrusu Seo sisteminde eğer bilimsel yada akademik bir çalışma yapmıyor ve e-ticaret/ticaret amaçlı bir internet sitesine sahipseniz 2. ve 3. sayfada olmanız başarısızlık anlamına gelir. Mutlaka 1. sayfada olmanız gerekir. Hiç kimse telefon almak için arama sonuçlarında 2. sayfaya bakmaz. Bu nedenle Seo’nun amacı arama sonuçlarında sitenizi ilk sayfada ve ilk sıralara taşıyabilmektir.
Google, arama sonuçlarında sıralama yaparken Analytics veya Adwords verilerini kullanmaz. Yani Adwords reklam birimine çuvalla para ödeyene sırf para ödedi diye üst sıralara çıkarmaz. Ayrıca arama sonuçlarına tıklama sayısının sıralamaya direk etkisi yoktur. Tıklama sonucunda kullanıcı yönlendirildiği sayfada ne kadar süre kaldı, sayfa sonunu gördü mü, herhangi bir iç bağlantı ile aynı sitenin farklı sayfasına geçti mi? bu gibi dataları toplar ve sıralama için kullanır. Click Data’nın tek başına sıralamaya bir etkisi yoktur.
Search console kullanıyorum HTTPS e geçince eski verilerim kaybolacak ve yeniden url indexlemesi yapacak çok uzun sürecek ve sıralama kaybedeceğim doğru mu?
Öncelikle
paniğe kapılacak bir durum yok bu değişikliği yapmanız gerekiyorsa öncesinde 301 yönlendirmesinin başarılı bir şekilde çalıştığını test edin. Sonrasında ise hergün düzenli olarak Google Search Consol uygulamasından sitenizin hata takibini yapın. Bu sayede gözden kaçan bir hata olur ise bunu en kısa zamanda düzeltme yoluna gidin. Hosting firmanızdan destek isteyiniz. Yardımcı olacaklardır 301 yönlendirme hakkında.