Mobile First Index ● Google Seo Teknikleri
İnternet sitelerine erişimde son yıllarda mobil cihazlar daha fazla tercih edilir hale geldi. Bunun doğal sonucu olarak Google, Mobil uyumlu internet sitelerini daha üst sıralara taşıdı.
Mobile First Index Google
Google, yaklaşık 1,5 sene öncesinde Arama motoru algoritmasında köklü bir değişiklik yaparak mobil cihazlara uyumlu içeriklerin bulunduğu internet sitelerini daha üst sıralarda listeleyeceğini yani “Mobile First Index” özelliğini devreye alacağını açıklamıştı. Yakın zamana kadar sadece masaüstü tarayıcı görünümündeki siteleri değerlendirmeye alırken şimdilerde arama trafiğinin %60’ını oluşturan Mobil aramalara odaklandı. İnternet pastasının en büyük dilimini artık mobil telefonlar, tabletler ve akıllı cihazlar oluşturuyor.
Mobil platformdan bağımsız olarak, Google indekslediği internet sitelerinde mobil uyumluluk aramaktadır. DHTML, Boot Strap ve Ajax türü 3.parti çözümler ile kullanıcılar kendilerine ait siteleri mobil hale getirmekte ve bu yolla Google İndeks kurallarına uygun içerikler oluşturabilmektedir. Mobil cihazın Android, IOS, Windows veya Java platformunu kullanıyor olmasının herhangi bir etkisi yoktur.
Amaç, mobil olsun veya masaüstü olsun farklı ekran çözünürlüklerine göre şekil değiştiren, dosya boyutlarını küçülten hatta içerik azaltması yapabilen sayfa tasarımlarını desteklemektir. İnternet siteleri arasında “mobilite” nin gelişmesine katkı sağlamak adına Google böyle bir uygulamaya imza atıyor.
Aldığımız duyumlara göre Google yakın gelecekte arama trafiğinin %80‘i Mobil ve %20‘de diğer cihazlardan geleceğini öngörmektedir. Bu trafiği sağlayabilecek yeni arama ve indeksleme algoritmaları oluşturmaktadır.
Siteniz Google Mobile First Index’e hazır mı?
Google arama motorunun sitenizin mobil versiyonlarını indeksleyerek üst sıralarda listelemesi için olmazsa olmaz 4 altın kuralı vardır.
● Özgün İçerik
● Bağlantılar
● Veri İşaretlemeleri
● Hosting Hızı
Öncelikle internet sitenizde özgün (çalıntı yada spam olmayan) zengin içerik bulunmalıdır. Yapısal Veri İşaretleme aracı ile sitenizin mobil görünümü için de bir işaretleme yapmalısınız. Son olarak mobil versiyonun yayınlanacağı web sunucu hizmeti sağlayan Hosting şirketinin hızının yüksek ve performansının optimize edilmiş olması gerekiyor.
Responsive türündeki internet siteleri için
Responsive türündeki İnternet siteleri tek URL, aynı web içeriği barındırır. Günümüz internet sitelerinin bir çoğu bu tiptedir. Yaygın kullanıma sahip olduğu için Google Botlar bu tip siteleri taramayı severler.
Dinamik internet siteleri
Dinamik yapıdaki internet sitelerinde ise URL adresi yine tektir ancak içerik webden farklıdır. Bu tip internet sitelerinin sayısı da artmaktadır. Şahsi fikrim gelecekte Google mobil internet sitelerinde bu yapıda olanları tercih edecektir.
Ayrı Site Ayrı İçerik
Google’ın internet literatürüne yaptığı teknolojik katkılardan biri de AMP (Accelerated Mobile Pages)’dir. Sisteme şimdilik kısaca değinelim ancak ilerleyen günlerde Google AMP üzerine de bir makale yazacağım. Burada AMP’den kısaca bahsetmek gerekirse içerik size ait ancak AMP teknolojisine ait HTML taglarına benzer bir yapıda içeriğinizin Google sunucuları üzerinden yayınlanmasıdır.
Adsense, Analytics gibi hizmetleri aynı sitenizde kullanıyormuş gibi AMP üzerinde de kullanabiliyorsunuz. En büyük artısı ise hız farkıdır. Aynen Google Ana sayfasının yüklenme hızında sitenize ait içerik kullanıcının mobil cihazına yüklenecektir. Bu da ekstra ziyaretçi sağlayacaktır.