Google Florida Güncellemesi 2.0 Hakkında Açıklama
Florida Faciası olarak bilinen Google Çekirdek güncellemesi bir çok site sahibini üzdü. Florida Güncellemesi ne gibi yenilikleri ve yasakları içeriyor bilmek ister misiniz?
Google 2019 Çekirdek Güncellemesi: Florida Algoritması
Arama motoru algoritmalarında “Yapay Zeka” teknolojisini kullanarak kendinden sıkça bahsettiren Google, bilindiği üzere her yıl kapsamlı bir çekirdek algoritma güncellemesi yapmaktadır. İçerisinde bulunduğumuz 2019 yılı Nisan ayı ortalarında yayınladığı Florida 2.0 çekirdek güncellemesi ile site sahiplerini şaşırtacak yenilikler eklerken düşen hit ve tıklama oranları ile onları büyük oranda üzmeyi başardı.
İlk bakışta Google’ ın yeni çekirdek güncellemesinin ipuçları anlaşılmıyor olsa da bunu tam anlamıyla anlayabilmek için kapıyı biraz daha aralamak ve zamana yaymak gerekiyor. İzle-Gör taktiği ile Google’ ın yeni algoritması hakkında daha sağlıklı bilgi edinilebileceği çok açık.
Florida Algoritması Nedir?
Panda, Penguin veya Hummingbird gibi algoritmaların üzerine inşa edilen Florida Algoritması katmanında neyi değiştirdi, neyi güncelledi? Bunu tam olarak anlayabilmek için John Mueller gibi üst düzey Google çalışanlarının twitter hesaplarına odaklanmak ve global forumların test sonuçlarını takip etmek gerekiyor. Duyduğumuz, gördüğümüz ve okuduğumuz kadarıyla Florida Güncellemesinde gelen yeniliklerden birkaçından bahsedecek olursak.
Önce İyi Haber 🙂
Bir önceki çekirdek algoritma güncellemesinde backlink ağırlıklı ve kalite ölçekli spam kategorisine düşen internet sitelerine iade-i itibar yapıldı. Dolayısıyla Google bu hatasının farkına çabuk vardı ve gerekli düzenlemeyi yaptı. Bu siteler şimdilik kısmi olarak spam kategorisinden çıkarılmış olsa da zamanla aynı durumdaki tüm internet sitelerini spamdan çıkaracak.
Kötü Haber 🙁
Google, sitenizi kalite yönünden spam listesine aldıysa ve bu hiç kimsenin umrunda olmadıysa, internette herşey olağan akışıyla devam ettiyse siteniz daha alt spam kategorilerine düşebilir. Aldığınız bu ilk ceza daha sonraki muhtemel cezaların habercisi olabilir. Diken üstündeyiz!
Google, Toplumun duyarlılığı ve istekleri benim için daha önemlidir kuralını benimseyerek internetin tabularını yıkmıştır.
Google Florida Güncellemesi Ne Getirdi?
Yapılan temel algoritma değişikliği ile ne değişti incelemeye devam edelim. 24 Nisan‘ da yayınlanan Florida Versiyon 2 güncellemesi öncesinde link spam algoritması ile kantarın topuzunu kaçırdığının farkına varan Google daha yumuşak kodlar kullanarak apar topar ikinci versiyonu yayınlamak zorunda kaldı.
Tıpkı diğer çekirdek algoritma güncellemeleri gibi arama trafiğini gösteren grafikleri yorumlamakta aceleci olunmamalı. İniş ve çıkışlara bakarak acil bir karara varmaktan kaçının.
Google hazırcı uyanık geçinen siteleri sevmez. Risk alan, yatırım yapan ve emek veren özgün siteleri seçer. Bulunduğu ekosisteme yeni bir değer, bilgi, buluş katmayan gelişime kapalı internet sitelerinden hoşlanmaz.
Google Zengin Arama Sonuçlarını Abarttı
Kendi kabuğunu kırarak Global Otel Rezervasyonu ve Uçak Bileti işine giren Google bu sektörde amiral gemisi olma yolunda hızla gidiyor. Turizm sektörünün en çok kazandıran iki alt sektörü olan Otel ve Uçak Bileti alanında rakiplerini geride bırakarak Arama sonuç ekranından bilet yada oda satan bir sistemi hayata geçirdi.
Google, Otel Rezervasyon Şirketi HotelToNight’ ı Satın Aldı
Google bu yılın başlarında Global Rezervasyon şirketi olan HotelToNight Corp.’ ı satın alarak bu sektörde uzun yıllar hizmet veren Tripadvisor gibi şirketlerin para kaybetmesine yol açtı.
Görüyoruz ki Google’ da her ticari şirket gibi yüksek kar getirisi olan sektörlerde tecrübe kazanarak tekelleşmek, vazgeçilmez olmak istemektedir.
Google Tekelleşme Politikası
Google’ ın site sahiplerinden beklentisi de içerik anlamında tekelleşmedir aslında. Hangi alanda veya konuda yazarsanız yazın o mecrada en iyisi olan her zaman kazanır mantığıyla hareket eden Google ayrıca kategorilendirme olayına kafayı takmış durumda. Google’ ın son güncellemesi olan Florida 2.0 Algoritmasında da kategorize edilmiş internet sitelerini benimseyeceğinin şifrelerini veriyor.
Başlı başına bir internet sitesi bir kategoriye yoğunlaşmalı şeklinde düşünüyor Google. Yani yemek içeriği yayınlayan bir site aynı zamanda yeni model araba içeriği istemiyor. Site bazında kategorize olmasını bekliyor. Aynı zamanda site içinde de alt kategorilere dikkat ettiği biliniyor Güncel Google Algoritmalarının.
Google Aramalarında Organik mi? Adwords mü?
Google arama motoru aramalarında üst sıralardan yer kapma savaşında cevabı en çok merak edilen soruların başında gelen Organik mi? Ücretli Adwords mü? Daha önceleri bu oran tam bilinmiyor olsa da bugün makas aralığının açıldığını görüyoruz. Yani Adwords’ ün daha önde olduğunu söylemek çokta zor değil.
Google Florida Güncellemesi Hakkında Bilinmesi Gerekenler
İnternet sitenizi Seo ekseninde iyileştirmeler sağlanarak Google Standartlarına uygun kaliteye ulaştırması amaçlanmalı. Diğer taraftan ise bilinçli ve akılcı Adwords hedefleriyle desteklendiğinde sitenize gelen trafiğin oransal olarak arttığını gözlemleyeceksiniz.
Google, gizem yaratmayı sever. Çekirdek güncellemelerinde ilk başlarda sağlıklı bir analiz yapılamayacağı için grafiklerin etkisinde kalmayın. Güncel olmaya devam edin.