İçerik Savaşları – Google SEO Methods
90‘ lı yılların ağır ancak güçlü teknoloji tırmanışından sonra İnternetin hızının artması ve daha da yaygınlaşmasıyla beraber milenyumun ilk 10 yılında gelişmiş ülkeler başta olmak üzere içerik bakımından zenginleşmeye başlanmıştır. Başlarda içerik paylaşımı 2001 yılına kadar üniversiteler arası online kütüphane ve üyelikleri çok zor elde edilen siteler olarak kendini göstermiştir.
Sosyal İçerik Paylaşım Siteleri
Özellikle Wikipedia türünde özgür içerik paylaşımı yapılan sitelerin artış göstermesiyle birlikte dünya toplumlarının geneline hitap etmeye başlandı. Özgür içerik paylaşımının geniş kitleler halinde yayılması beraberinde daha hızlı bir veri yolu bağlantısı ve depolama kapasitesi sorununu da beraberinde getirmiştir. Makale paylaşımlarının yayınlanacağı sunucu ve depolama hizmetlerinin pahalı olması sebebiyle bir süre duraksama yaşanmış olsa da Facebook, Google, Youtube, Akamai.Net, Twitter gibi Sosyal Paylaşım Sistemlerinin açılması ile maliyet sorunu tamamen ortadan kalkmış ve hatta yüksek bütçeli internet reklamcılığının da önünü açmıştır.
İçerik Arama Motorları
İnternetin vazgeçilmezi olan arama motorları az önce bahsettiğimiz gibi 2000‘li yılların başlarında Etiketleme (Tag) temeline dayanan geleneksel indeksleme hizmeti vermekteyken, başta internet devi Google olmak üzere hatrı sayılır arama motorları radikal bir değişim geçirerek indeksleme hizmetini içerikler üzerinden değerlendirerek sunmaya başlamıştır.
Zengin İçerik Oluşturma
Son 10 yıldır gelişmiş ülkelerde yaşayan internet kullanıcıları ve web sitesi sahipleri bu radikal değişime ayak uydurarak sitelerini içerik hazinesine çevirmeye başlamışlardır. Ülkemizde ise web sitesi içerik zenginleştirme yönteminin kullanımına başlayalı 5-6 yıl olmuştur.
İçerik Zenginleştirme
Dünyadaki farkı kapatmak için çok çalışmak, doğru ve güvenilir bilgileri servis etmek gerekiyor. İnternetin yaygınlaşması ile birlikte klasik bilim ve kültür zenginliği de içerik zenginliğine doğru gitmektedir. Yani bir kişi, üniversite veya şirkete ait web sitesi üzerinden ne kadar çok bilgi, haber, makale ve paylaşımda bulunulduysa daha üst sıralarda bulacaktır kendini. Hatta ülke bazında bakacak olursak konuya, bir ülkeye ait dil üzerinden internete yapılacak içerik ihracatı ülkeyi o derece gelişmiş kılacaktır.
İçerik İhraç Etmek
Örneğin Youtube‘ a bakalım, Türkçe kelimeler ile “TV anakart ayarları” yazdığınızda karşınıza konuyla ilgili yerli videolar çıkacağı gibi yabancı dillerde hazırlanmış videolarda listelenecektir. Düşünün bir kaynakçısınız ve nasıl kaynak yapılır konu başlıklı bir tanıtım filmi hazırladınız ve işin bütün inceliklerini de anlattınız, işte şimdi hem kendi adınıza hemde ülkeniz adına Global İnternet Dünyasına bir ihracat yaptınız. Hele bir de bu videonun İngilizce veya diğer yaygın dillerde versiyonlarını çektiniz yada en azından altyazı hazırladınız. Norveç‘ te yaşayan ve kaynakçılığa ilgi duyan bir Norveç vatandaşı YouTube‘ da İngilizce olarak arama yaptı ve sizin filminiz listelendi. Bir de baktı ki bunu Türkiye’ den bir kullanıcı hazırlamış. Ülkeniz hakkında neler düşünecektir.
Oluşturulan İçerikten Gelir Elde Etme
Youtube‘da Google Adsense gibi reklam gelirlerinden kullanıcılarına pay vermektedir. Hatta son zamanlarda reklam kazanç politikasında değişiklikler yaparak içerik paylaşımı yapacak olan kullanıcılarına İngilizce altyazılarını da eklemek kaydıyla daha yüksek banttan ödeme gerçekleştirecek. Yani komik hayvan videosu paylaşana değil de yukarıdaki kaynakçı örneğindeki gibi paylaşımlara yüksek ödeme yapacağını açıkladı.
E-ticaret İçerikleri İle Satış Artırma Tekniği
E-ticaret ile faaliyet gösteren şirketler bile bugün sitelerini ve bağlı alt domainlerini içerik yönünden zenginleştirmek amacıyla makale, güncel haber türünde yazılar eklemektedirler. Bunun en son örneğini geçen hafta e-ticaret üzerinden Organik ürün satışı yapan bir arkadaşımdan dinledim. Kendi üretimi olan organik ürünlerin satışını gerçekleştirdiği bir e-ticaret sitesinde bu yılın başlarına kadar Google reklamlarına ağırlık vererek Seo geliştirirken, bu yöntemden kısmen vazgeçerek içerik yönünden siteyi zenginleştirmeye başlamış. Geçtiğimiz yıl Google Adwords reklamlarına ayda 35.000 TL ödeme yaparken bu sene bunu 10.000TL düşürmüş.
E-ticaret faaliyetlerini gerçekleştirdiği ofisinde 1000 TL maaş ile 10 eleman işe alarak makale ve içerik yazdırıyor. “Falanca uzman kalp doktoru falanca bitki için kalp dostu dedi” türünde güncel haberleri araştırıp topluyorlar bir filtreden geçirerek kendilerine uygun bir şekilde yayınlıyorlar. Ayrıca önde gelen yerli ve yabancı forum sitelerinde, sosyal paylaşım networklerinde uzman yorumları yayınlayarak kendi sitelerine müşteri çekmeye çalışmaktalar. Sonuç ise inanılmaz ama site ziyaretçileri ve Seo artmakta ve bu da daha fazla müşteri ve daha fazla satış anlamına geliyor. Bu yolla Seo çalışması yaptığından buyana gelirlerin neredeyse iki katına çıktığından bahsetti.
Makale İçeriği Yazarak Gelir Elde Etme
Yaşanmış bu örnekte de görüldüğü üzere içerik artık İnternetin vazgeçilmezi. Üstelik Türkiye’ de bile bu bir sektör oldu artık. Ev hanımları, öğrenciler veya çalışanlar boş zamanlarında içerik ve makale toplayan sitelerle anlaşarak gönderecekleri minimum 500 kelimelik makaleler için 15 – 50 TL arasında gelir elde etmektedirler. İlerleyen yıllarda belki de bu nedenle ülkeler birbiriyle kıyasıya mücadeleye girecek ve içerik zengini ülkeler tarihe geçecek olaylara imza atacaklar.