Xcode SDL2 Kütüphanesini Ekleme (C++) Tutorial (Eğitici Konu)
Kısa adı SDL yani Simple Directmedia Layer framework üzerinde yeni coding dilleri arasında ön sıralarda yerini alan Xcode dili kullanarak bir deneme uygulaması yazıyoruz.
SDL2 için Xcode Yazma [Güncellendi@2019]
Xcode SDL2 ile ilgili bir eğitim makalesi hazırladım. Bu yazıda sizlerle SDL2 framework’ü Xcode’a nasıl ekleyip çalıştırabileceğinizden bahsedeceğim.
Öncelikle SDL2’yi indirmek için SDL (Simple DirectMedia Layer) web sitesine gidiyoruz.
Sol alt köşedeki “Download” kısmından “SDL 2.0” veya sağ üst köşedeki “Get the current stable SDL version 2.0.3” linkine tıklayarak indirme sayfasına gidiyoruz.
Buradan “Developement Binaries” kısmından “SDL2-2.0.3.dmg (Intel 10.5+)” linkine tıklayarak dosyayı bilgisayarımıza indiriyoruz. Daha sonra dosyayı çift tıklayarak açıyoruz. /Volumes klasörüne SDL2 ismiyle açılan dosya masaüstümüzde görüntülendikten sonra çift tıklayarak açıyoruz.
Klasörün içindeki SDL2.framework isimli dosyayı:
“/ Applications/Xcode.app/Contents/ Developer/Platforms/ MacOSX.platform/Developer/ SDKs/MacOSX10.10.sdk/ System/Library/ Frameworks”
“~/Library/Frameworks”
yollarına kopyalıyoruz.
Daha sonra kütüphanenin çalışabilmesi için iki dosyayı da imzalamamız gerekiyor. Yoksa yazdığımız kodlar çalışmayacaktır. Ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
Xcode SDL2 için İmzalama işlemi için bir terminal penceresi açarak aşağıdaki kodları yazıyoruz:
1- sudo codesign -f -s – /Applications/Xcode.app /Contents/Developer/ Platforms/MacOSX.platform/ Developer/SDKs/ MacOSX10.10.sdk/System/ Library/Frameworks /SDL2.framework/SDL2
2- codesign -f -s – ~/Library/Frameworks/ SDL2.framework/SDL2
Artık Xcode SDL2 kütüphanesini kullanabiliriz. Bir deneme kodu yazıp çalışıp çalışmadığını test edebilirsiniz. Bunun için Xcode’u başlatıp;
Xcode Projesi Oluşturma
“Create a new Xcode project” diyoruz. Sonra resimdeki gibi, projenin türünü seçmek için sol taraftaki template seçeneklerinden OSX>Application diyerek “Command Line Tool“u seçip next diyoruz:
İkinci adımda projenin ve yazarın ismini ve kullanılacak dili (C++) seçiyoruz.
Next diyerek projemizin kaydedileceği yeri seçiyoruz. Proje için bir klasör oluşturmanıza gerek yok girdiğiniz proje ismiyle proje dosyalarınızın içinde olacağı bir klasörü Xcode kendisi oluşturacaktır. Projeniz hazırlandıktan sonra Xcode aşağıdaki gibi “Build Settings” sekmesini açacaktır.
Buradan SDL2.framework’ü projemize eklemek için “Build Phases” sekmesini tıklıyoruz.
Bu sekmede “Link Binary With Libraries” seçeneğinin yanındaki küçük oka tıklayarak genişletiyoruz. Burada yapacağımız işlem kütüphaneyi binary ile bağlamak olacaktır. Bunun için sol alt köşedeki (+) artı simgesine tıklayarak aşağıdaki pencereyi açıyoruz.
Yazının ilk kısmında framework olarak eklediğimiz SDL2.framework isimli kütüphaneyi bu listeden bularak “Add” butonuna tıklıyoruz.
Artık main.cpp dosyasında bir test kodu yazabiliriz, aşağıdaki pencerede gördüğünüz gibi kütüphaneyi içselleştirmek için “#include <SDL2/SDL.h>” şeklinde yani kütüphanenin isminden sonra bir foreslash yazıyoruz ve kullanmak istediğimiz header’ın ismini yazıyoruz.
Kodu çalıştırmak için sol üst köşedeki play butonuna veya Product>Run veya (⌘+R) tuş kombinasyonuyla derleyip inşa edebilirsiniz.
#include <iostream> #include <SDL2/SDL.h> int main(int argc, const char * argv[]) { if (SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO!=0)) { std::cout << "SDL_Init hatası: " << SDL_GetError() << std::endl; return 1; } std::cout << "Başarılı" << std::endl; SDL_Quit(); return 0; }
Bir dahaki yazıda görüşmek dileğiyle…
Hello. And Bye.