Arama Motoru Optimizasyonu – 2 | WEB SEO

11.04.2018
286

Ne amaçla olursa olsun yönettiğiniz internet sitesini Google arama sonuçlarında üst sıralara çıkarabilmek için kullanılan organik yada ücretli bazı geliştirmelerin yapılması gerekir.

Arama Motoru Optimizasyonu – 2 | WEB SEO

WEB SEO – Web Sitesi Optimizasyonu

Google Web Seo (Search Engine Optimization) üzerine yazmış olduğumuz ilk makalemizin devamı olarak bu makaleyi oluşturduk. Bu yazıyı okumadan önce Web Sitesi Optimizasyonu -1 | SEO adlı makaleyi okumanız tavsiye edilir.

Daha kişisel, kullanıcıyı daya seri tanıyan ve seri çalışan bir Google’ dan bahsetmiştik en son. Birazda Google ın çalışma mantığı ve Algoritması üzerinde durmak gerekirse,

Algoritma ve Kalite

Google arama motorunun bir Televizyona benzetebiliriz. Bu televizyonun içerisine girelim.
İlk zamanlarda Google aramalarında sonuç olarak Google Page Score‘a göre 10 sonuç listeleniyorken günümüzde uygulama, harita, görsel, video ve multimedia içeriklerle donatılmış sonuçlarda ekstra olarak listelenmektedir.

web seo

Google arama parametrelerini sorguladıktan sonra sonuçları listelemek için iki temel kritere bakar. ilki “Sinyaller” ikincisi ise “Metrikler“. Sebep sonuç ilişkisi ile bağlı olan bu iki kriterin neticesinde en iyi sonuçları listelemeye çalışır. Yardımcı kriter olarak “Google Page Rank” ve “Yinelenen İçerik Tespiti” algoritmalarını kullanır. Yinelenen içerikten kasıt kopyala-yapıştır içeriklerin tespit edilmesidir.

Biz kullanıcılar Google’da yaptığımız her bir aramada kobay oluyoruz. Tek bir sorgulamada ortalama 1000 adet test algoritması ve bağlı alt algoritmalar çalışmaktadır. Bu sayede Google canlı olarak testler geliştirmekte ve kendini kullanıcıların istekleri doğrultusunda geliştirmektedir.

Makine Öğrenmesi Nedir?

Makine öğrenmesi kimilerine göre Yapay Zeka ile eşdeğer olarak görülüyor olsa da Kullanıcıyı kandırmaya yönelik sahte içeriklerin tespiti, spam veya hack edilmiş sitelerin algılanarak gerçek içerikten ayırt edilebilmesi için makine öğrenmesi işlevinin çalışması gerekiyor.

Böylece salt-özgün içerik ile sahte içerik birbirinden ayırt edilebilir. Google web seo aramalarında amaç gerçek salt bilgiye sahip içerikleri üst sıralarda listeleyebilmektir. Bu başarıldığı ölçüde arama sonuçları güvenilir ve işlevsel olacaktır. Aksi takdirde kullanıcılar spamlara boğulup kalacaktır.

İlerleyen zamanlarda Google’ın mobil görünümlü sitelerdeki indeksleme algoritmalarına göz atacağız. Son yıllarda hem arama trafiği hemde internet trafiği mobil siteler ve uygulamalar üzerinden yapılıyor olması Google’ı da bu yönde güncellemeler, değişiklikler yapmaya yöneltti.

Trafik her geçen gün hızla mobil cihazlar üzerinde yoğunlaşmaya devam ediyor. Bu nedenle Mobil Indexing yazımızı mutlaka okuyunuz.

Ayrıca Google aramaları ile ilgili hazırladığım “Google Zengin İçerik” makalesini de mutlaka okumanızı tavsiye ederim.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

Bu web sitesi, bilgisayarınıza bilgi depolamak amacıyla bazı tanımlama bilgilerini kullanabilir.
Bu bilgilerin bir kısmı sitenin çalışmasında esas rolü üstlenirken bir kısmı ise kullanıcı deneyimlerinin iyileştirilmesine ve geliştirilmesine yardımcı olur.
Sitemize ilk girişinizde vermiş olduğunuz çerez onayı ile bu tanımlama bilgilerinin yerleştirilmesine izin vermiş olursunuz.
Çerez bilgilerinizi güncellemek için ekranın sol alt köşesinde bulunan mavi kurabiye logosuna tıklamanız yeterli. Kişisel Verilerin Korunması,
Gizlilik Politikası ve Çerez (Cookie) Kullanımı İlkeleri hakkında detaylı bilgi için KVKK&GDPR sayfamızı inceleyiniz.
| omersahin.com.tr |
Copyright | 2007-2025