OS Blog
antalya escort bursa escort adana escort mersin escort mugla escort samsun escort konya escort

Pazarlama Stratejilerinde Viral Reklam Yöntemi ● Güncellendi!

29.12.2014
34

Türkiye’ den ve Dünyadan Viral reklam örnekleri, etkileyici viral reklam fikirleri. Viralliğin altındaki gizem, cezbedicilik bulaşıcı bir salgın gibi yayılan viral reklamlar.

Pazarlama Stratejilerinde Viral Reklam Yöntemi ● Güncellendi!

İnternetten online satış mağazaları günümüzde her ne kadar patlama derecesinde artış göstermiş olsa da hem dünyada hem ülkemizde istenen seviyeye daha doğrusu doyuma ulaşamadı. Bu nedenle Viral Reklam Stratejileri hem sektör hemde müşteriler açısından yakın markaj incelenmesi gereken bir konu. Hemen her alanda ve her ürün grubunda satış yapmak gün geçtikçe kolay bir hal alıyor.

E-Ticarette Viral Reklam

E-ticaretin doğmasına, gelişmesine tamamen değişen ticaret ve satış modellerinin yanı sıra tüketicinin ihtiyaç ve talepleri de aslında bir anlamda sebep olmuştur. Bu nedenledir ki teknolojinin ve ticaret modellerinin gelişmesiyle müşterileri farklı algılama teknikleriyle cezbeden internet sitelerinin sayısı hep yukarı yönde artış göstermiştir. Viral içerik ve tanıtım malzemesi (reklam, sosyal medya paylaşımları) ile kendi sesini duyurma becerisidir.

E Ticarette Başarılı Olmanın Sırrı Nedir?

Aslında Ticaret yada E-ticaret olarak ayrım yapmadan Viral içeriği ele almak gerekiyor. Viral uygulama alanları genelde ücretli tv, radyo ya da internet reklamları gibi gözüküyor olsa da Viral içeriğin asıl hedefi müşterilerin kendi aralarında kulaktan kulağa iletişimleridir. Biraz daha açalım. Kanka diyebileceğimiz iki yakın arkadaş arasında geçen bir diyalog;

“X marka gömleği denedin mi? Kolay kolay ütüsü bozulmuyormuş. Nano teknoloji harikası diyorlar kumaşı için.”

Viral içeriğin hedefi reklam, fısıltı, dedikodu, muhabbet, sohbet vs. iletişim metodları ile müşteriler arasında “bulaşıcı” bir hastalık gibi yayılması daha doğrusu kişiden kişiye tavsiye edilerek dolaşmasıdır.

Viral Reklam Kullanım Alanları

E-ticarette Viralliği daha da genişletecek olursak ticarette satışları ve dolayısıyla kazancı artırmak için bir kaç altın kuralı uygulamak gerekir. Bunlardan en önemlilerini hatırlayacak olursak; kaliteli ürün, satış sonrası destek, sağlam bir PR ekibi, müşteri hizmetleri, hızlı teslimat, sorunsuz ürün iadesi ve olmazsa olmazımız reklam. Aslında bu makalede başlıktan da anlaşılacağı üzere reklam stratejisi üzerinde duracağız. Tanıtımı yapılamayan bir ürün grubu veya marka ne kadar hızlı gönderi yaparsanız yapın hatta halkla ilişkiler ekibiniz ne kadar güçlü olursa olsun eğer markanızı ve sattığınız ürünleri tanıtamıyorsanız üzgünüm ama dibi görmeniz an meselesi olur.

Reklam Hazırlama Sanatı

Tanıtım deyince ilk akla gelen reklam olacaktır pek tabi. Ancak günümüzde kaliteli reklam hazırlamak çok zor. Bakınız “reklam vermek” demiyorum, “reklam hazırlamak” diyorum. Çünkü başlı başına bir sanat ve bilimin mükemmel oranda karışımıdır reklam hazırlama sanatı. Şirketinizi, markanızı ya da satışını yaptığınız ürünü, geniş kitlelere ulaşarak yüksek satış rakamlarına ulaşmak istiyorsanız akıllıca hazırlanmış özgün bir reklam vazgeçilmez bir araç olacaktır. Türkiye’ de her ne kadar müşteriyi tavuk, kedi, köpek yada aylak adam sıfatıyla işlese de en kaliteli ve sürdürülebilir reklamları bankalar yapmaktadır. Nadir olarak görsek de yılda birkaç kez internet mağazaları da bunu başarıyor. Tabi ki bu başarının arkasında gecesini gündüzüne katarak çalışan reklam şirketleri var. Ülkemizde son yıllarda sayısı bir hayli artan reklam şirketleri TV, radyo, internet, sosyal medya, görsel medya gazete ve dergi yani her platformda çok kaliteli ve başarılı çalışmalara imza atıyor.

Kaliteli Reklam Nasıl Yapılır?

     Kaliteli ve geniş müşteri ağına hitap edebilecek bir reklam materyali hazırlarken reklamcılığın eski-yeni tüm nimetlerinden faydalanıyorlar. Müşteri kitlesi farkında olmasa da bu reklam materyallerine hedef olabilmekte hatta deyim yerindeyse “alet olabilmektedir”.

Viral Pazarlama

     Başlıkta da belirttiğimiz “Viral Pazarlama” veya “Viral Reklam” tekniği kullanıldığında müşteri günlerce, aylarca hatta yıllarca gerçeği anlamadan ürün yada markayı tanıyabilir. Biraz daha açıklamak gerekirse Viral reklam uygulaması tüketicilerin hemen her gün görüp karşılaşabilecekleri bir reklam türü değildir. Birazdan örneklerini vereceğimiz reklam filminde ve internet haberinde sanırım daha da anlaşılır olacak.

İlk Yerli Viral Reklam Videosu

    İlk örneğimiz ülkemizden, viral reklama örnek teşkil edebilecek ve yerli reklam literatürüne ilk sıradan girecek olan bu reklam, Gittigidiyor C2C (Customer to Customer) müşteriden müşteriye satış sitesine ait. Reklamı baştan sona izledikten sonra adı geçen site hakkındaki düşüncelerinizi ve o an hissettiklerinizi düşünün. İzledikten sonra makalemize kaldığımız yerden devam edelim.

     Video da “erkek arkadaşı tarafından aldatılmış genç kızı” oynayan oyuncu rolünün hakkını vererek bir profesyonel gibi değilde içimizden biri gibi cümleler kurarak hatta daha da ileri giderek hakaretler yağdırıyor. Zaten bu aşamada herşey normal geliyor. Reklama benzeyen hiç bir emare yok. Ancak oyuncu video boyunca toplamda 2 defa “sahibinden.com” internet sitesine atıfta bulununca reklam olduğu seziyorsunuz. Baştan sona süper kurgulanmış ve senere edilmiş. Youtube yorumlarında da izleyicilerin “Viral Reklam” diye vurguladığını.

Türkiye’ de Viral Reklam

      Türkiye’ de Pazarlama Stratejilerinde Viral Reklam uygulaması henüz emekleme aşamasında olsa da dünyaca ünlü marka ve şirketler bunu yıl içerinde en az bir defaya mahsus uygulamaktalar. Sonuçta bu markalara olan güven ve sempati artmaktadır.

Dünyadan Viral Reklam Örnekleri

     Dünya markalarından bir örnek vermek gerekirse “Amazon.com”  online alışveriş sitesi 2014 yılında “Amazon, İngiliz Gence Yanlışlıkla Gönderdiği 46 Parça Ürünü Hediye Etti” başlığı ile yerli yabancı basının ilgi odağı haline geldi. Habere gözatalım;

Amazon, İngiliz gence yanlışlıkla gönderdiği “46 parça” siparişi hediye etti

Dünya Basınından
amazon-ingiliz-gence-yanlislikla-gonderdigi-46-parca-siparisi-hediye-etti

Robert Quinn adlı Lise öğrencisi Amazon.Com‘ dan 5 adet ürün satın alır. Ancak Quinn’e yanlışlıkla 5600 Dolar değerindeki 51 adet ürün gönderilir. Quinn ise Amazon’ u arar ver bir yanlışlık olduğunu ürünleri geri göndermek istediğini belirtir. Amazon ise gencin göstermiş olduğu dürüstlük karşısında (!) sözde, yanlışlıkla gönderilen ürünleri kendisine hediye ettiklerini belirtir. Sonrasında ise yerli ve yabancı bir çok medyaya servis edilir. Bu olayın bir yanlışlıktan öte bir “Viral Reklam” uygulaması olduğu açıktır. Şimdi size bir video göstereceğim. Videoyu izleyin ve “Amazon.Com” sipariş-paketleme-gönderme teknolojisine dikkat edin. Sizce bu robotik sistem hata yapabilir mi? Üstelikte bu boyutta.

Amazon Robotik Stok Kontrol Sistemi

     Video Analizi:
1. Amazon’ un tedarik-gönderi sistemi tamamen bilgisayar-barkod-robot otomasyonu ve az da olsa insan yordamına dayalı çalışmaktadır. Bilgisayar otomasyonu hata riski  yok denecek kadar azdır. Bu oran Milyonda 1 civarındadır. Bu nedenle 5 sipariş yerine 51 adet ürün gönderme olayı bilgisayar hatası olamaz. Çünkü her aşamada barkod kontrolü var.

2. Diyelimki paketleme yapan personel hata yaptı. Bunun gibi bir hatanın gerçekleşmesi de yine olanaklar dahilinde değildir. Çünkü paketlemeden önce süreç boyunca olduğu gibi yine barkod kontrolü var. Olsun olsun en fazla 1-2 ürün yanlışlıkla gönderilir.

Amazon Viral Reklam Uygulaması
Üniversite Öğrencisi – Viral Reklam Oyuncusu

    İşte bu nedenlerden dolayı bu bir hata değil “başarılı bir viral reklam” uygulamasıdır. Amazon bu yönteme sıkça başvuran bir şirkettir. Şimdiye kadar düzenlediği viral reklam projelerinin neredeyse tamamı hedeflenen başarıya ulaşmıştır.

Yine 2014 yılının sonunda üstelikte yılbaşı sezonunda yani alışverişlerin tavan yaptığı bir döndemde şu haberle gündeme geldi:

AMAZON FİYATLARI 3,5 KURUŞA İNDİRDİ

amazon-logo

    Bu hafta sonu Amazon.co.uk’de yaşanan teknik bir arıza, binlerce ürünün fiyatının 1 penny’ye düşmesine sebep oldu.

   Hatayı yakalayan eli hızlı kullanıcılar yılbaşı hediyelerini neredeyse bedavaya getirirken pazaryeri satıcıları ciddi zararlara uğradı. Cuma günü 19:00 ile 20:00 saatleri arasında gerçekleşen olay, üçüncü parti satıcıların fiyat rekabeti yapmasını sağlayan “RepricerExpress” yazılımındaki arızadan kaynaklandı.

Amazon.com Basın Açıklaması…

    Bir Amazon yetkilisi ise “Hızlı aksiyon aldık ve siparişlerin büyük kısmını sevk edilmeden iptal etmeyi başardık. Bu işlemler sebebiyle hiçbir satıcımız bir kesinti ücreti ödemeyecek” yorumunu yaptı.

Amazon.com Resmi Açıklama

Bu haber ile dünya çapında bir reklam olanağı buldu. Görüldüğü üzere Viral Reklam uygulaması ve hazırlaması hem zor hemde riskli olmasına karşın başarılı olduğunda getirileri yüksek olan bir reklam stratejisidir. Modern pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde ise başarısız olma ihtimali çok azdır.

Rating: 4.5/5. From 1 vote.
Please wait...
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.