OS Blog

Web Sitesi Optimizasyonu – 1 | SEO

05.04.2018
202

Google Web Seo teknikleri ile web sayfalarını üst sıralara taşımak bir seviye daha zorlaştı. Değişen Google Arama algoritmaları ve değişken parametreler bu yazımızın konusunu oluşturuyor.

Web Sitesi Optimizasyonu – 1 | SEO

SEO – Web Sitesi Optimizasyonu – Güncel Versiyon

Seo başlı başına günümüz teknolojisinin en büyük nimetlerinden biri olan İnternet Okyanusunda kaybolmadan, aradığınız içeriğe sizi hızlı bir şekilde ulaştıran Arama Motorlarının çalışma stratejisinden bahsedeceğiz. Kısa adı SEO (Search Engine Optimization – Arama Motoru Optimizasyonu) hakkında hayati değer taşıyan olmazsa olmazları konuşacağız.

Arama motoru denince akla ilk  Yandex, Bing ve Google gelir. Dünya genelinde kullanılan arama motorları arasında adına ister Amiral Gemisi deyin ister Patron deyin, Ben Kanun Koyucu demeyi tercih ediyorum tabi ki Google’ dan konuşacağız. Daha doğrusu Google aramalarında ilk sıralarda yer alabilmek için neler yapmak gerekiyor sorusuna cevap arayacağız.

Google-Dark-Logo

Nisan 2018′ de İstanbul’ da “Digitalzone Meetups – Dijital Pazarlama Eğitimine katılma fırsatı buldum. Konuşmacı olarak Google’ da SQA olarak çalışmakta olan Fatih ÖZKÖSEMEN tarafından Seo üzerine güncel bilgilerle dolduk taştık adeta. “Google Arama Motoru Optimizasyonu” hakkında akılda kalan birkaç güncel veriyi paylaşalım.

Değişen Algoritma

Hızla değişen İnternet teknolojisine ayak uydurmak için sistem, donanım ve yazılım bazında güncellemelerin yapılarak teknolojiyi kullanıcının istek ve ihtiyaçlarına göre yönetmek gerekiyor. Sistem, Donanım ve Yazılım üçlüsünün tümüne birden Platform diyelim. Arama Motoru Platformlarının internete yön verdiği gerçeği ile yola çıkacak olursak Kullanıcı ile sürekli etkileşim halinde olması beklenir. Son kullanıcı ile Arama Motoru arasında Al-Ver döngüsü sayesinde teknoloji bir adım ileri gitmektedir.

Kanun Koyucu Google, platformda güncelleme ve değişiklik yaparken büyük oranda kullanıcı istekleri ve ihtiyaçlarına bağlı kalmaktadır. Zamana, Mekana ve Kullanıcı ihtiyaçlarına göre her dakika kendini güncelliyor.

Kullanıcı Deneyimi – User Experience

Kullanıcı davranışını 4 ana grupta toplayabiliriz. Kullanıcı hangi ruh haliyle daha doğrusu arama yaparken nasıl düşünüyor. İçerik oluştururken kullanıcı zekasıyla düşünmekten bahsediyorum.

  • Kahve lekesi nasıl çıkar?
  • Kaktüs tohumu nasıl ekilir?
  • Neon balığı ile karides aynı akvaryumda yaşar mı?

Kullanıcı arama motorunda bu ruh haliyle arama yapar. Basit, kısa ve hızlı sonuç verecek şekilde seçer kelimeleri. Kullanıcı gibi düşünmeyi Google-Trends uygulaması ile öğrenebilirsiniz. Belirli bir zaman ve belirli bir konumda insanların ne türde aramalar yaptığını analiz edebilirsiniz. Böylece nasıl bir seo çalışması yapmanız gerektiğine karar vermiş olursunuz.

Yapma + Bilme + Gitme + Alma

  1. YAPMA
    -Son Dakika Haberleri
    -Sağlıklı Beslenme Yöntemleri
    -Ürün iade şartları
  2. BİLME
    -Mağaza açılış saatleri
    -Yoğurdun içinde ne var?
    -Petrol ürünleri
    -Formasyon nasıl yapılır?
  3. GİTME
    -Yakındaki restoranlar
    -Havalimanına nasıl gidilir?
    -Shopping Avm nerede?
  4. ALMA
    -Tv fiyatlarını karşılaştır
    -Eve sipariş var mı?
    -Teslimat süresi kaç gün?

 Burada Seo için önemli olan kullanıcın niyetini iyi anlamak, aklını okumaktır. Google Search Engine, kullanıcı arama yaparken zamana ve mekana uygun sonuçlar getirebilmeyi hedefler. Yani kullanıcı hafta içi öğlen saatlerinde dışarıda yürürken akıllı telefonundan Google.com’ u açarak “x bankası”şeklinde arama yaptığında kendisine en yakın x bankası ve diğer bankalar listelenecektir.

google-parameters

Oysaki aynı kullanıcı akşam evine gittiğinde yada hafta sonu dışarıda gezerken yine “x bankası” şeklinde arama yaptığında bu defa X bankasının mobil uygulaması ve internet bankacılığının ön planda olduğu sonuçlar üst sıralarda yerini bulacaktır.

KEŞFETME İHTİYACI

Kullanıcılar boş vakitlerinde internette neler yapar, hangi kelimeleri arar? Araştırdıkları hobiler, ilginç deneyimler ve aktiviteler nelerdir? Kullanıcının bu yönde yapacağı aramalarda tavsiye niteliğinde kullanıcıya alternatif sonuçlarda sunulur. Böylece içeriğin bu yönde geliştirilmesi sağlanmış olur. Kullanıcının içindeki keşfetme potansiyelini açığa çıkarır.

İŞ BİTİRME – HALLETME İHTİYACI

Google arama motorunda arama yapıldığı esnada kullanıcıların aradığı keyword türüne göre sonuçları listelemektedir. Biraz daha açmak gerekirse, kullanıcının arama motoruna girip gece geç saatlerde “İstanbul nöbetçi eczaneler” aramasının sonucu olarak hızlı ve sonuç odaklı linkler listelenecektir.

Ancak “şiir kitabı tavsiyesi” şeklinde ucu açık bir arama yapıldığında şiir kitabı ile alakalı sonuçların yanı sıra edebi eserlerden tavsiye niteliğinde sonuçlar listelenecektir.

CİHAZ, MEKAN ve ZAMAN FARKLILIĞI

Google arama motoru insanla bire bir konuşurcasına arama algoritmaları kullanır. Arama işlemi insanla konuşur gibi sade bir dille veya günlük konuşma diliyle yapılabilir. Google bunu algıladığı anda ilgili algoritmasını çalıştıracaktır.

10 yıl önce arama öbekleri çok basit iken günümüzde konuşma diline indirgenmiştir. Hatta IOS ve Android tabanlı telefonların sesli asistan servisleri bile bunun bir sonucudur. Google’ ın bu davranışı, İçerik sahiplerinin de sitelerini bu doğrultuda geliştirmelerini sağlamaktadır.

 Pull and Push Etkisi

Kısaca açıklamak gerekirse içeriğin kullanıcıya itilmesi olayıdır. Sunulan tavsiyeler kullanıcının ilgisini çekmeye yöneliktir. Bu sayede kullanıcı belki de aradığı sonucun yanında alternatif sonuçlarla da ilgilenecektir.

PLATFORMLAR

Cihaz Etkisi:

Yaklaşık 10 yıl önce sadece masa üstü ve dizüstü bilgisayarlar ile internete girebilen kullanıcılar günümüzde bu cihazların yanı sıra Akıllı Telefon, Tablet, Tv, Smart Kutular, UYdu Alıcısı, Akıllı Ev Sistemleri, Çamaşır Makinesi, Fırın ve Kombi liste uzayıp gidiyor. Elektronik işleve sahip her cihaz kendi arayüzü veya 3.parti bir arayüz ile internetten yönetilebilir hale gelmektedir.

Artan İnternet Hızı ve Limitler

Son 10 yılda ülkemizde ve dünyada internet bağlantı hızları tahminlerin ve hayallerinde ötesinde bir noktaya geldi. Bu da içeriklerin kalitesinin artmasını tetikledi. Görsel ve video içeriklerin çözünürlükleri yükseldi, böylece göze daha çok hitap eden sayfaların geliştirilmesine ve Seo dostu sayfaların sayısında artışa neden oldu.

Buluta Taşınan İçerikler

Sunucu ve hosting çözümlerinde kullanım alanlarının sınırlı olması ve bedellerinin yüksek fiyatlara tekabül etmesi nedeniyle bulut çözümlere olan yönelme daha da hızlanmaktadır. Video, Resim, Ses ve Ofis dosyaları gibi içerikler Cloud hizmeti sunmakta olan kuruluşların sunucularında depolanmakta.

Bulut yapıya sadece depolama mantığı ile bakmamak gerekir. Bulut yapı son yıllarda “her yerden, her zaman ve her platformdan erişim” mantığının benimsedi. Hatta Platform üreticileri, yakın gelecekte İşletim Sistemlerinin bile bulut sistem üzerinden çalışacağını söylemektedir.

Slogan: “Web İçin Gelişim”

  • Hızlı (Her hız seviyesindeki kullanıcıya hitap eden web sayfaları)
  • Kodlaması kolay ve herkesin geliştirmesine açık kaynak kodları
  • Cihaz dostu kod parçacıkları (Bootstrap, CSS, DHTML, Ajax v.s.)
  • Açık kaynak kodu geliştirilmesine teşvik ve yönlendirme.
  • Kullanıcıları içerik üretiminine teşvik edici gelir ve kazanç modelleri (Adsense, Reklam politikaları v.s.)

AMP (Accelerated Mobile Page)

Google Corp. un herkese açık olarak sunmakta olduğu hızlı içerik erişim platformudur. AMP ile Web’ in ve Mobil uygulamaların artılarını bir arada kullanıcılara ulaştırılması hedeflenmektedir.

Google Radikal Değişiklikler

Google son yıllarda gerek mobil uyumluluk kararı olsun gerek platform tercihleri olsun çok radikal kararlar alarak İnterneti gelecekte çok farklı boyutlara taşımaya çalışmaktadır. Farklı dikeylerde zengin içerik deneyimlerini baz alarak içerik sahiplerine üst sıralarda yer açmaktadır. Bir kaç kriter sıralayacak olursak;

  • Kullanıcı deneyimleri nasıl iyileştirilir.
  • Google arama motorunda arama ile paralel yönde fakat farklı dikeyde içerikler getirmek.
  • Kullanıcıları başka maceralara, hobi veya işlere yöneltme

Yapısal Veri İşaretleme Aracı

Bu araç sayesinde Google botların sitenizi yada blogunuzu ne şekilde tarayacağının bota öğretilerek işlev kazanmasıdır. Böylece Google sitenizdeki sayfaları ve içerikleri daha iyi tanır ve indexler. Bu doğrultuda indexlenen veriler ışığında kullanıcılara gösterilecek sonuçlar dahada kişiselleşecektir.

Bu yazımızın 2. bölümünü  Web Sitesi Optimizasyonu – 2 |adlı makalemizde bulabilirsiniz.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

Bu web sitesi, bilgisayarınıza bilgi depolamak amacıyla bazı tanımlama bilgilerini kullanır.
Bu bilgilerin bir kısmı sitenin çalışmasında esas rolü üstlenirken bir kısmı ise kullanıcı deneyimlerinin iyileştirilmesine yardımcı olur.
Sitemizi kullanarak bu tanımlama bilgilerinin yerleştirilmesine izin vermiş olursunuz. Kişisel Verilerin Korunması,
Gizlilik Politikası ve Çerez (Cookie) Kullanımı İlkeleri hakkında detaylı bilgi için KVKK&GDPR sayfamızı inceleyiniz.
Omersahin.com.tr
Copyright | 2007-2021