Google Güncel Algoritma Sonrasında Seo Nasıl Değişti?
En çok arama yapılan arama motoru Google’ da zengin içerik gösterimi hakkında püf noktaları ve dikkat edilmesi gereken işlemler.
Google Güncel Algoritma Sonrasında Seo Nasıl Değişti?
Google güncel algoritma geliştirdikçe Seo bundan nasıl etkileniyor? Bilindiği üzere Google son 10 yıldır geleneksel arama motoru algoritmalarının dışına çıkarak ziyaretçi çekebilecek güncel algoritmalar geliştiriyor.
Senaryo; kullanıcı bir arama yapar ve o aramaya en yakın internet sitelerine ait sonuçlar 10’ar 10’ar sayfalandırılarak listelenirdi. Google son bir kaç yıldır “zengin arama sonuçlarına” odaklandı.
Zengin İçerik, geleneksel arama sonuçlarının dışına çıkarak en yakın sonuçlara ait internet sitesi linkleri ile birlikte içerik gösterimi yapmak olarak tanımlanabilir.
Rich Snippet – Zengin İçerik Gösterimi:
Google güncel algoritma ile arama satırına “dolar” kelimesi yazıldığında 1 Dolar’ın kaç TL olduğu kur bilgisi, hemen sağ kısımda dolar hakkında wikipedia içeriği, adwords reklamları, dolar ile ilgili ekonomi haberleri, görseller ve internet sitesi bağlantı linkleri listelenecektir.
Google gün geçtikte URL yönlendirme işlevini terk ediyor. Özellikle 2018 yılının ilk yarısında bu konuda oldukça fazla adım attı. Google algoritma olarak tek bir aramada 1000’e yakın farklı algoritma dizisi çalıştırmaktadır.
Bu algoritmaların bir çoğu “match algorithm” yani eşleştirme üzerine dayalı dizilerdir. Ancak görüyoruz ki son yıllarda “Geleneksel Arama Motoru Stratejisi“ni terk ederek Zengin sonuçlar üzerine yoğunlaşıyor. Yakın gelecekte Google belkide hiç URL yönlendirmesine ihtiyaç duymayacak. Yani kullanıcı aradığı bilgiye Google arama sonuçlarına tıklamadan aradığı bilgiye direkt olarak arama sayfasından erişebilecek.
Bir kaç örnek vermek gerekirse;
- E-ticaret ürünleri fiyat karşılaştırması
- Saat, hesaplama, günlük döviz kurları
- Harita ve mekan iletişim-ulaşım bilgileri, yoğunluk günleri-saatleri, açılış-kapanış saatleri.
- Görsel gösterimler
- Zengin içerik gösterimi (wikipedia, blogger vs.)
- Adwords sponsor reklamları
Arama motoru Google, şimdiye kadar ki yayınladığı geliştirmeler hep içerik-zengin içerik üzerine oldu. Şahsi fikrim bunun sebebinin içeriği sitelerden çekerek kendi platformunda kullanıcılarla buluşturmaktır. AMP (Accelerated Mobile Page) teknolojisi bu projenin ön ayağını oluşturdu diyebilirim. İnternet siteleri her ne kadar hızlı Hosting ve CDN çözümleri ile çalışıyor olsa da asla Google hızına erişemediler. Kullanıcı için ilk öncelik hız bu şüphe götürmez ve Google’da doğal olarak bunun farkında.
Google’da Üst Sıralarda Nasıl Yer Bulurum?
Google aramalarında üst sıralarda firmanıza, markanıza veya sitenize yer bulmak için bir kaç ipucu paylaşacağım. Sayfanızı daha geniş kitlelere ulaştırmak için Google’a muhtaç durumdayız. Bu nedenle Google Güncel Algoritma şartlarına uygun sayfa ve içerikler üretilmesi gerekir. Kopyala-Değiştir-Yapıştır metodu ile oluşturulan içerikler ile Seo Yapılmaz. Olsa olsa Çöp Üretmekten öteye gidilmez.
Google’da Üst Sıralara Çıkmak İçin:
- Arama sonrasında sitenize ait linke tıklandıktan sonra “Scrool Tracking” algoritması çalışır. Scrool Tracking, sayfadaki metin ve görsel içeriğin tamamının okunmasıdır. Google bu algoritmayı kötü amaçlı bot yazılımlarından korunmak için hazırladı. Bu sayede sadece arama sonuçlarına tıklamak yeterli olmayacaktır. Click Data tek başına Seo kazandırmayacaktır. Mutlaka sayfanın içeriğinin okunması gerekecektir.
- Web Mention; Google için sayfa, ürün veya markanızdan başka platform ve sitelerde bahsedilmesini sever. Başkaları sizi konuşuyor ve tartışıyorsa bu sizin için Seo Kazanımı demektir. Backlink‘te bu kapsamda düşünülebilir.
- Özellikle bir ürün pazarlıyorsanız, bir topluluk oluşturun ve sektörü sahiplenmeye çalışın. İnsanlar markanızı duyduğunda, gördüğünde sadece o sektör aklına gelsin. Yada tam tersi, sektörü duyduğunda markanız akıllarda oluşsun.
- Mobil işlevselliği artırın. Bunu ister Responsive sayfalarla ister AMP sayfalarla isterseniz mobil uygulamalarla ama bir şekilde mutlaka gerçekleştirin. Gelecek mobilde.
- Mutlaka Log Analizi yapın. Yani kullanıcılar sitenize gelmeden önce ve geldikten sonra ne tür hareketlerde bulunuyor. Bu log kayıtları ışığında satın almaya teşvik edici yeni senaryoları ve müşteri deneyimleri geliştirin. Araştırmalara göre Web Seo uzmanlarının %65-%70‘lik kısmı Log Analizi yapmıyor. Bu analizi mutlaka gerçekleştirin. Bazı site veya markalar geçici süreliğine Google tarafından test amaçlı üst sıralara çıkarılabilir. Buna da aldanmamak lazım.
Google Seo her sektör için ayrı bir çalışma gerektirir. Örneğin “hamburger” kelimesi aratıldığında Burger King yada Mc Donalds’ ın en üst sırada gösterilmesi bu şirketler için çok anlamlı değildir. Ancak “evden eve” araması için gelecek sonuçlar Nakliye firmaları için müşteri çekeceğinden, ilk sıralarda olmak çok şey ifade edecektir. Standart bir Seo çalışması yoktur. Sektörel bazda marka ve ürünlerin veya içeriğe özel Seo çalışması yapılmalıdır.